Bereikbaar van 08:30 - 17:30 uur

Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN CONNECT4IT B.V.

  1. ALGEMEEN
  • Algemene bepalingen
    1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, overeenkomsten en alle daaruit volgende handelingen tussen Connect4IT B.V., hierna: Connect4IT en u, onze klant.
    2. Wanneer een bepaling in deze algemene voorwaarden niet rechtsgeldig is, dan blijven de overige bepalingen wel bestaan.
    3. De bepalingen uit de overeenkomst gaan voor als deze niet gelijk zijn aan de bepalingen uit deze algemene voorwaarden.
    4. Afgesproken termijnen zijn nooit fatale termijnen.
    5. Alle aanbiedingen van Connect4IT zijn vrijblijvend.
    6. Bij de uitvoering van de dienstverlening mag Connect4IT gebruik maken van derden.

 

  • Wanneer is er een overeenkomst?
    1. Wanneer u interesse heeft in de dienstverlening van Connect4IT kunt u contact opnemen met Connect4IT.
    2. Aan de hand van uw gegevens stelt Connect4IT een offerte op. Het aanbod in deze offerte is 30 dagen geldig.
    3. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat u akkoord gaat met de offerte of Connect4IT start met uitvoering van de werkzaamheden.
    4. De aanbieding is gebaseerd op de door u verstrekte informatie. Als blijkt dat deze informatie onjuist is, mag Connect4IT de aanbieding aanpassen en komen de kosten voor uw rekening.
    5. Een overeenkomst kan bestaan uit het verkopen van producten of het uitvoeren van werkzaamheden. U bent, afhankelijk van de inhoud van de offerte, verschillende vergoedingen verschuldigd:
    6. Een eenmalig bedrag voor de aanschaf van producten;
    7. Een eenmalig bedrag voor het tot stand brengen van een dienst;
    8. Een eenmalig bedrag voor verhuizing, wijziging of verplaatsing van een dienst;
    9. Een eenmalig bedrag voor de installatie, reparatie en/of onderhoud van een product of dienst;
    10. Een maandelijks bedrag voor het in stand houden en/of beschikbaar stellen en/of verlenen van een dienst.
    11. Als een opdracht wordt gegeven namens twee of meer opdrachtgevers dan zijn zij hoofdelijk verbonden.

 

  1. VERKOOP VAN PRODUCTEN EN DIENSTEN

 

  • Hoe gaat de levering in zijn werk?
    1. Nadat u akkoord gaat met de offerte maakt Connect4IT de producten gereed voor levering.
    2. In de offerte is de wijze van levering opgenomen:
  1. Ophalen bij Connect4IT: u haalt de producten op het doorgegeven tijdstip op. Doet u dit niet, dan krijgt u een redelijke termijn van 7 dagen om de producten alsnog op te halen. De aanvullende kosten zijn voor uw rekening.
  2. Transport door Connect4IT: u zorgt ervoor dat de opslagplaatsen onbelemmerd en zonder risico’s bereikbaar zijn en neemt de producten af op het moment dat de vervoerder ze bezorgt. Doet u dit niet, dan bent u de aanvullende kosten verschuldigd.
    1. Levering komt voor uw rekening en risico.
    2. Connect4IT heeft het recht een aangepast product te leveren.
  • Eigendomsvoorbehoud
    1. Alle door Connect4IT geleverde producten blijven eigendom van Connect4IT totdat u het volledig verschuldigde bedrag betaald heeft.
    2. U mag deze producten niet verpanden of op een andere manier bezwaren en slaat ze als herkenbaar eigendom van Connect4IT op.
    3. Als een derde beslag legt op de producten of een recht hierop wil vestigen, dan laat u dit zo snel mogelijk weten aan Connect4IT.
    4. U bent verplicht om de onder eigendomsvoorbehoud geleverde producten te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffing, waterschade en diefstal. Als Connect4IT hierom vraagt, mag Connect4IT de polis van de verzekering inzien.

 

  • Garantie
    1. U keurt en controleert de producten direct na ontvangst. Doet u dit niet, dan gaat Connect4IT ervan uit dat volgens de overeenkomst is geleverd.
    2. Op de producten van Connect4IT geldt een garantietermijn die gelijk is aan de fabrieksgarantie.
    3. Wilt u een beroep doen op de garantie? Neem contact op met Connect4IT onder vermelding van de gebreken.
    4. Als Connect4IT erkent dat dit gebrek onder de garantie valt, repareert of vervangt Connect4IT het product.
    5. Connect4IT geeft geen garantie in het geval dat:
    6. sprake is van overmacht;
    7. u nog niet aan alle financiële verplichtingen heeft voldaan;
    8. u de producten onoordeelkundig heeft behandeld, verwerkt of de door Connect4IT gegeven aanwijzingen niet zijn opgevolgd;
    9. zaken zijn geleverd die door u zijn voorgeschreven of door of namens u zijn aangeleverd;
    10. sprake is van normale slijtage;
    11. u de apparatuur, of diensten, of enig onderdeel daarvan verplaatst, vervangt, installeert of repareert, dan wel door derden laat verplaatsen, vervangen, installeren of repareren, zonder hiervoor schriftelijke toestemming te hebben verkregen van Connect4IT;
    12. de apparatuur zich buiten Nederland bevindt;
    13. de storing wordt veroorzaakt door diefstal van onderdelen, ontwrichting, overmatige verhitting, brandschade, rookschade, overmatige stofvorming, grote elektrische netspanningfluctuaties, algehele stroomuitval, overmatige vochtigheid en waterschade, blikseminslag, molest en vandalisme of andere van buiten komende oorzaken.
    14. Als u ten onrechte een beroep doet op de garantie, worden de kosten die Connect4IT heeft gemaakt aan u doorbelast.

 

  • UITVOEREN WERKZAAMHEDEN AAN PRODUCTEN EN DIENSTEN

 

  • Uitvoering werkzaamheden en levering
    1. Nadat de overeenkomst tot stand is gekomen, zal Connect4IT zich inspannen om zo spoedig mogelijk te starten met de uitvoering van de werkzaamheden, met inachtneming van voldoende zorgvuldigheid en vakmanschap.
    2. Connect4IT komt bij u langs voor de uitvoering van werkzaamheden of u brengt de producten waar werkzaamheden aan uitgevoerd moet worden naar Connect4IT.
    3. In het geval u de producten waar werkzaamheden aan uitgevoerd moet worden naar Connect4IT brengt, staat in de offerte de wijze van levering opgenomen:
  1. Ophalen bij Connect4IT: u haalt de producten op het doorgegeven tijdstip op. Doet u dit niet, dan krijgt u een redelijke termijn van 14 dagen om de producten alsnog op te halen. De aanvullende kosten zijn voor uw rekening.

 

  1. Transport door Connect4IT: u zorgt ervoor dat de opslagplaatsen onbelemmerd en zonder risico’s bereikbaar zijn en neemt de producten af op het moment dat de vervoerder ze bezorgt. Doet u dit niet, dan bent u de aanvullende kosten verschuldigd.
    1. Levering komt voor uw rekening en risico.
    2. U keurt en controleert de producten direct na ontvangst. Doet u dit niet, dan gaat Connect4IT ervan uit dat volgens de overeenkomst is geleverd.

 

  • Wat zijn uw verplichtingen?
    1. U zorgt ervoor dat:
  1. Connect4IT op de vooraf bekendgemaakte (werk)tijden toegang krijgt tot de plaats van de werkzaamheden en de plaats(en) en toegang voldoen aan de wettelijke veiligheidseisen en andere overheidsmaatregelen;
  2. Eventuele werkzaamheden door derden zijn beëindigd voordat Connect4IT met haar werkzaamheden begint. Als dit niet mogelijk is zorgt u ervoor dat de coördinatie ter plekke effectief wordt uitgevoerd;
  3. U Connect4IT tijdig waarschuwt als de werkzaamheden niet op het afgesproken tijdstip kunnen worden verricht;
  4. benodigde energie zoals elektriciteit, gas en water;
  5. Connect4IT kosteloos gebruik kan maken van redelijke overige voorzieningen;
  6. indien u bepaalde informatiedragers, elektronische bestanden of andere materialen aan Connect4IT beschikbaar stelt, u garandeert dat deze vrij zijn van virussen, malware, defecten of eigendomsrechten van derden;
  7. derden geen installatie, reparatie en onderhoud verrichten aan de producten of aan een via Connect4IT geleverde dienst zonder toestemming van Connect4IT;
  8. er geen oneigenlijk gebruik van de dienst wordt gemaakt.
    1. Als u niet aan bovenstaande verplichtingen voldoet leggen wij een nieuwe datum vast en/of brengen wij extra kosten in rekening.

 

  • Duur van de overeenkomst
  1. Indien en voor zover de overeenkomst tussen partijen een duurovereenkomst is, geldt dat de overeenkomst is aangegaan voor de overeengekomen duur.
  2. De duur van een overeenkomst voor bepaalde tijd wordt telkens stilzwijgend voor de duur van één jaar verlengd, tenzij een van de partijen opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van drie maanden vóór het einde van de desbetreffende periode.

 

  1. OVERIGE BEPALINGEN

 

  • Hoe betaalt u voor de producten en diensten van Connect4IT?
  1. U betaalt de factuur binnen 30 dagen na ontvangst.
  2. Betaalt u niet, dan bent u vanaf de vervaldatum van de factuur rente en buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd. De incassokosten bedragen voor professionele partijen in ieder geval 15% van de hoofdsom met een minimum van € 150,00 en de contractuele rente bedraagt 1% per maand.
  3. Connect4IT mag uw betalingsvoorwaarden wijzigen wanneer uw financiële positie of betalingsgedrag hiertoe aanleiding geeft.
  4. Heeft u een bezwaar tegen de factuur? Dan laat u dit binnen 14 dagen na de factuurdatum schriftelijk aan Connect4IT weten onder de vermelding van de reden. Doet u dit niet, dan geldt het gefactureerde bedrag als erkend.
  5. Een klacht schort uw betalingsverplichting niet op.

 

  • Wat zijn kostenverhogende omstandigheden?
  1. De hoogte van de kosten kunnen worden beïnvloed wanneer partijen besluiten tot wijziging van aanpak, werkwijze en/of omvang. Er is in dat geval sprake van meerwerk.
  2. Connect4IT heeft het recht om de prijs te verhogen als sprake is van prijsontwikkelingen. Denk hierbij aan een wijziging in belastingen, inkoopprijzen, heffingen, lonen, sociale lasten, valutakoersen, energieprijzen of andere omstandigheden die een kostenverhoging voor Connect4IT met zich meebrengt.

 

  • In welke gevallen schort Connect4IT de overeenkomst op of eindigt Connect4IT de overeenkomst?
  1. Als een van de volgende omstandigheden zich voordoet, verkeert u direct in verzuim: faillissement of (voorlopige) surseance van betaling, homologatie van een onderhands akkoord, onder curatele stelling of schuldsanering of stillegging, liquidatie of gehele of gedeeltelijke overdracht van uw bedrijf of overlijden.
  2. Connect4IT mag de overeenkomst in dat geval direct, zonder dit aan u te laten weten, opschorten of (gedeeltelijk) ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst wordt beëindigd of ontbonden, zijn de vorderingen van Connect4IT op u onmiddellijk opeisbaar.

 

  • Wanneer is er sprake van overmacht en welke gevolgen heeft dit?
  1. Overmacht is bijvoorbeeld oorlog, terrorisme, burgeroorlog, oproer, (overheidsmaatregelen wegens) epidemie of pandemie, slechte weersomstandigheden, transportmoeilijkheden, arbeidsongeschiktheid en andere ernstige storingen in het bedrijf van Connect4IT.
  2. In geval van overmacht, kan Connect4IT de uitvoering van de overeenkomst opschorten voor de duur van de overmacht of de overeenkomst voor het nog niet uitgevoerde gedeelte ontbinden. Connect4IT is aan u dan geen schadevergoeding verschuldigd
  3. Duurt de overmacht langer dan 60 aaneengesloten dagen, dan mag u de overeenkomst schriftelijk ontbinden. Connect4IT is aan u dan geen schadevergoeding verschuldigd.

 

  • Intellectuele eigendomsrechten
  1. U mag het werk van Connect4IT niet openbaar maken of verveelvoudigen, tenzij Connect4IT hiervoor schriftelijke toestemming aan u geeft. Connect4IT heeft het auteursrecht over alle door of namens haar tot stand gebrachte werken.
  2. U blijft eigenaar van de stukken die u aan Connect4IT ter inzage heeft gegeven.
  3. Alle intellectuele eigendomsrechten, waaronder, maar niet beperkt tot, auteursrechten, merkrechten en databankrechten, op de informatie, teksten, afbeeldingen, logo’s, etc. zijn van Connect4IT en/of haar licentiegevers. U mag geen inbreuk maken daarop.
  4. U staat Connect4IT toe naamsduidingen en reclame op het aan het werk of op het werkterrein aan te brengen en/of om foto’s en video’s te maken voor commerciële doeleinden.

 

  • Vertrouwelijke informatie en persoonsgegevens
  1. Partijen zijn verplicht om alle vertrouwelijke informatie die zij over de onderneming van de andere partij ontvangen geheim te houden. Dit geldt ook voor ingeschakelde derden.
  2. Om de overeenkomst met u uit te voeren verwerkt Connect4IT uw persoonsgegevens. Connect4IT verwerkt persoonsgegevens overeenkomstig de AVG. Meer informatie over hoe Connect4IT omgaat met uw persoonsgegevens is te vinden in de privacyverklaring op de website van Connect4IT.
  3. De persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan wettelijk is toegestaan of noodzakelijk is voor het uitvoeren van de overeenkomst.
  1. Connect4IT neemt zoveel mogelijk maatregelen om de persoonsgegevens technisch en organisatorisch te beveiligen.
  2. Wanneer u een beroep wil doen op één van de rechten die u op basis van de AVG heeft, dan kan dit verzoek schriftelijk ingediend worden via info@connect4it.nl.

 

  • Wie is waarvoor aansprakelijk?
  1. De aansprakelijkheid van Connect4IT uit welke rechtsgrond dan ook is steeds beperkt tot het bedrag waarop de door Connect4IT gesloten aansprakelijkheidsverzekering aanspraak geeft.
  2. Als om welke reden dan ook geen uitkering op grond van deze verzekering plaatsvindt, is iedere aansprakelijkheid voortvloeiend uit welke rechtsgrond dan ook beperkt tot de factuurwaarde van de opdracht exclusief omzetbelasting, althans dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  3. De beperkingen uit bovenstaande leden gelden niet, indien sprake is van schade die is te wijten aan opzet of bewuste roekeloosheid.
  4. Gevolgschade zoals bedrijfs- en/of stagnatieschade, omzet- en/of winstderving, productieverlies of waardevermindering van producten is van vergoeding uitgesloten.
  5. Connect4IT is niet aansprakelijk voor schade ten gevolge een storing of andere situaties die zijn veroorzaakt door derden, waardoor tijdelijk geen werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd.
  6. U vrijwaart Connect4IT voor aanspraken van derden.
  7. Iedere aansprakelijkheid van Connect4IT vervalt wanneer u niet binnen één jaar nadat de aanleiding hiervoor ontstaat een beroep doet op de tekortkoming.

 

  • Wijziging van deze voorwaarden

Connect4IT kan altijd, zonder dit vooraf mede te delen, de algemene voorwaarden wijzigen. Wijzigingen gelden na schriftelijke mededeling ook ten aanzien van bestaande overeenkomsten.

 

  • Klachten en geschillen
  1. Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Wij stellen het op prijs dat u ons dit laat weten zodat wij in alle redelijkheid een oplossing kunnen vinden.
  2. Als we er niet uitkomen, is de rechtbank Oost-Brabant exclusief bevoegd.

 

  • Toepasselijk recht

Op alle overeenkomsten, deze algemene voorwaarden en handelingen die daaruit voortkomen, is het Nederlandse recht van toepassing.

 

 

Aan de slag?

Bel of mail ons om een afspraak te maken!

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.