Bereikbaar van 09:00 - 16:00 uur

Automatische nummerherkenning

Bel je iemand en ziet deze persoon jouw bedrijfsnaam zonder dat je in zijn adresboek staat? Dat is automatische naamherkenning.

Bel je iemand en ziet deze persoon jouw bedrijfsnaam zonder dat je in zijn adresboek staat? Dat is automatische naamherkenning. Deze automatische herkenning is vaak actief op Android en Google smartphones. Op een Samsung zie je bv in de gesprekslijst een labeltje [smart] bij het nummer staan. We ontvangen regelmatig vragen van klanten hierover. Automatische naamherkenning kan handig zijn, maar is soms onjuist of verouderd.

Bel je iemand en ziet deze persoon jouw bedrijfsnaam zonder dat je in zijn adresboek staat? Dat is automatische naamherkenning.
Deze automatische herkenning is vaak actief op Android en Google smartphones.
Op een Samsung zie je bv in de gesprekslijst een labeltje [smart] bij het nummer staan.

We ontvangen regelmatig vragen van klanten hierover.
Automatische naamherkenning kan handig zijn, maar is soms onjuist of verouderd.
Vervelender wordt het als er een SPAM-label aan een nummer wordt gekoppeld zodat klanten die je belt niet aannemen.

De naam-informatie komt bij automatische naamherkenning niet van ons maar deze halen Google en Samsung uit bv KvK-registers waar het nummer in vermeld staan, en laat dan die naam zien.
Gaat er bij jouw nummer iets niet goed in de automatische naamherkenning?
Wellicht heb je dan iets aan deze tip:

1) KvK register
Check of de naam in de KvK inschrijving is gekoppeld aan jouw telefoonnummer. Mogelijk kun je hier iets wijzigen of een ander nummer nemen dat bij de KvK inschrijving past. Een nummer kost weinig, dus je kunt hier zo een nieuw nummer voor aanvragen.

2) Samsung? Hiya
Samsung gebruikt service Hiya om telefoonnummers te herkennen en te koppelen aan een naam. Hiya is geintegreerd in de Samsung smartphones en zullen de gebruikers van een Samsung smartphone informeren over de naam bij een nummer, en ook als een nummer als ‘Spam’ wordt gemarkeerd.
Als jouw bedrijfsnummer onterecht als SPAM wordt weergegeven of als verkeerde / verouderde informatie wordt getoond, dan kun je een ticket indienen bij HIYA. Let erop dat ze wel om een bewijs vragen dat het nummer van jou is.
Je kunt dit formulier invullen:
https://hiyahelp.zendesk.com/hc/en-us/requests/new?ticket_form_id=824667

Aan de slag?

Bel of mail ons om een afspraak te maken!

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.